Opgaven var
Det her var bare den slags videoproduktion, hvor alt spillede. Selv vejret – som ellers aldrig plejer at arte sig, når man skal holde en havefest. Havefesten var i anledning af en videokampagne, som Blå Kors havde bestilt. De havde et behov for at kunne markere deres holdning i forhold til at hæve alkoholgrænsen til 18 år og starte en samtale om at revurdere vores alkoholkultur. Mere fest, mindre alkohol.
Produktionskoncept
Det primære benspænd for kampagnen var ønsket om at skabe en videokampagne med høj produktionsværdi uden et skyhøjt budget, hvor filmene både kunne være nyttige som videoer på sociale medier og som tv-reklamer. Derfor udviklede Goodwill et produktionskoncept med én location med samme production design til alle tre kampagnefilm. Kampagnefilmene blev skudt på forskellige tidspunkter af dagen, hvorfor lyset også er forskelligt: På den måde kan kampagnevideoer både ses som individuelle film, men også som en enkelt aftens udvikling af genkendelige situationer, der opstår til en fest.
Noget, der gælder for evigt
Noget andet, der også var vigtigt, var kampagnefilmenes eviggyldighed. Det er ikke altid, at budgettet er det højeste, selvom budskabet er det vigtigste i verden at få ud. Derfor producerede Goodwill også kampagnefilm, der med simple få ændringer i grafikken kan tale ind i Danmarks alkoholkultur de næste mange år.
Pernille Kjærgaard Kjær
Pernille Kjærgaard Kjær
Mette Petersen
Anja Schmidt Jensen
Asbjørn Kiel
Phillip Alexander Andersen
Alexander Moreno
Pernille Kjærgaard Kjær
Phillip Alexander Andersen
Casper Paaske