Hvad var filmens brief?
Visit Fyn ønskede en destinationsfilm, der først og fremmest skulle tiltrække tyske og hollandske vandreturister til Fyn. Den sekundære mål var at understrege Fyn som en eventyrlig vandredestination generelt. Der skulle være videoer til sociale medier, eventuelle tv-reklamer og en præsentationsfilm i destinationsklæder. Og Goodwill var naturligvis glade og lykkelige for at nå mål med både det primære, sekundære og resten af ønskerne, hvorfor Timo og Phillip tog på vandretur med både drone og kamera som rejsekammerater.
Det internationale turistfilmstrick
Turistfilmen er et godt eksempel på, hvordan én enkelt film kan tale til mange forskellige internationale markeder ved et simpelt trick: Lav en stemningsfilm uden ord, lad billederne tale og udvælg nogle få simple fraser, som kan oversættes til forskellige sprog. Det er en simpel måde at tilgodese bestemte internationale målgrupper og for alvor brande og udvide kendskabet til en del af Danmark til et større internationalt publikum.
Fyn på 45 sekunder?
En af filmens største bespænd var den ønskede længde. Hvordan kommer man lige hele Fyn rundt på 45, 30, 20 sekunder? Viser både bølgende kyststrækninger, varme vandrekinder, brusende bøgeskove og hjertevarme beværtninger i løbet af et par enkelte blink? Ved at prioritere naturens egen musik og kaste ekstra kærlighed efter lyddesignet bliver sanseoplevelsen for publikum anderledes effektiv. Lyddesignet og udeblivelsen af baggrundsmusik intensiverer således filmens billeder, fra det helt nære, de varme smil og vandrestier set fra oven. Til sammen giver det 45 sekunders fynsk feriefascination.
45 sekunders følelse af Fyn.
Se, hvordan en sådan destinationsfilm med statister, mange locations og specifikke lysbehov bliver til lige her
Timo Dziallas
Timo Dziallas
Ann-Katrine Schøne Hansen
Anja Schmidt Jensen
Phillip Alexander Andersen
Timo Dziallas
Jonas Legarth