En by, du troede, du kendte

Snipsnapsmarte overgange

Når en by, du troede, du kendte, skal fremvises, så må der benyttes metoder, du fandt ud af, du aldrig havde hørt om.

Odense er – ja, stadigvæk, i rivende-ruskende udvikling. Fine benævnelser af fine udenlandske tidsskrifter. Et boomende kulturliv baseret på og vokset vildt omkring og hen over verdensklasse kulturarv. En grønstorby med vokseværk. En virkelig god idé til en weekendtur, der kommer med alt det bedste. Så. Det kalder jo på reklamefilm og en solid omgang Odense-filmproduktion. Juhu! Hvad gør vi så lige?

Lyden af Odense, måske

Det startede med tanken om at fange lyden af Odense. Åen, der rislende skiller is-spisende, solbadende gæster i parkerne. Gågadens summende cafeliv og de skjulte stræders mellemrumsåndehuller, der sitrer helt særligt i skyggen af alt det bindingsværk. Men hvis alle nu ser filmen uden lyd på?

Den helt rigtige frisure

Så må vi jo vise det hele i stedet. Men naturligvis med en klar show don’t tell-tilgang, hvor Goodwills-ej-hvor-er-vi-heldige-du-er-her-klipper, Timo, virkelig har været ude og trylle virkelig enormt dejlige og inspirerende overgange frem. Filmens visuelle stil bliver ét med den by, du troede, du kendte: Flere farver, mere krymmel, flere krummelurer. Et vildtvoksende Odense i en passende indpakning, der nu har videoer til markedsføring, som matcher den glitrende, krummelurede, eventyrlige by.

No items found

Special kudos to

INSTRUKTØR

Timo Dziallas

IDÉ & MANUS

Timo Dziallas

PRODUCER

Ann-Katrine Schøne Hansen

FOTOGRAF

Kristoffer Bak Nielsen
Phillip Alexander Andersen

KLIPPER

Timo Dziallas