Når en by, du troede, du kendte, skal fremvises, så må der benyttes metoder, du fandt ud af, du aldrig havde hørt om.
Odense er – ja, stadigvæk, i rivende-ruskende udvikling. Fine benævnelser af fine udenlandske tidsskrifter. Et boomende kulturliv baseret på og vokset vildt omkring og hen over verdensklasse kulturarv. En grønstorby med vokseværk. En virkelig god idé til en weekendtur, der kommer med alt det bedste. Så. Det kalder jo på reklamefilm og en solid omgang Odense-filmproduktion. Juhu! Hvad gør vi så lige?
Lyden af Odense, måske
Det startede med tanken om at fange lyden af Odense. Åen, der rislende skiller is-spisende, solbadende gæster i parkerne. Gågadens summende cafeliv og de skjulte stræders mellemrumsåndehuller, der sitrer helt særligt i skyggen af alt det bindingsværk. Men hvis alle nu ser filmen uden lyd på?
Den helt rigtige frisure
Så må vi jo vise det hele i stedet. Men naturligvis med en klar show don’t tell-tilgang, hvor Goodwills-ej-hvor-er-vi-heldige-du-er-her-klipper, Timo, virkelig har været ude og trylle virkelig enormt dejlige og inspirerende overgange frem. Filmens visuelle stil bliver ét med den by, du troede, du kendte: Flere farver, mere krymmel, flere krummelurer. Et vildtvoksende Odense i en passende indpakning, der nu har videoer til markedsføring, som matcher den glitrende, krummelurede, eventyrlige by.
Timo Dziallas
Timo Dziallas
Ann-Katrine Schøne Hansen
Kristoffer Bak Nielsen
Phillip Alexander Andersen
Timo Dziallas